MENU

dag 9 Springdale

2755

Vanmorgen vertrekken  we na nog zo’n heerlijk ontbijt naar Springdale. Een plaatsje net voor Zion National Park. Hier verblijven we 4 dagen, naast Zion zullen we ook Bryce gaan bekijken.

Het eerste stuk van de weg is niet heel mooi, weer veel dorre stukken en af en toe een stadje. Voordat we de Interstate af gaan, rijden we langs een supermarkt om in te slaan voor de komende dagen. We bezoeken de Harmons, ik had er wel uren willen rondwandelen, wat een toffe winkel, kunnen ze in Nederland wat van leren.

Met een verse picknick in de achterbak, beginnen we aan het laatste uur van de rit. Nadat we de Interstate af zijn, worden de bergen groter, veranderen ze van kleur en beginnen de bomen te groeien. Dit samen met witte plukjes wolken levert mooie plaatjes op, zelfs vanuit de auto.

Om 2 uur zijn we in Springdale. De Desert Pearl Inn kunnen we helaas nog niet in. Dus zoeken we een picknickplaats in Zion National Park. Het was enorm warm, maar dat vinden we niet erg met zo’n heerlijke lunch en een nog mooier uitzicht.

Om 3 uur kunnen we in ons geweldige appartement, we kijken uit op het zwembad en de Zion mountains. De kinderen springen direct in het water en wij drinken op de veranda een wijntje.

Uitzicht vanaf de veranda

Er komen donkere regenwolken aan, maar dat zet niet door. Wel horen we 1 klap onweer, het wordt daar niet koeler van.

Inmiddels valt de avond en gaan we uit eten. Bit & Spur, hier hebben we heerlijk gegeten. Echt een tip voor als je hier bent. Het is anders dan de andere restaurants, wat toch vaak iets ‘ketens’-achtings in zich heeft. Dit niet, het was een mooi restaurant, waar je ook lekker buiten kon zitten. Goed Mexicaans eten, heerlijke drankjes en geen slijmende bediendes. Zo fijn.

Na nog een wijntjes op de veranda gaan we naar bed, morgen vroeg op voor minimaal 2 hikes.

Ps het is hier Mountaintime, dus een uur later dan in Calafornie. Nog maar 8 uur tijdsverschil met Nederland ipv 9.

COMMENTS: 0
  1. juli 22, 2016 by Rudi en Hermien

Esther, wat schrijf jij gezellig zegt Hermien! Vind ikzelf ook, wij volgen je met plezier.

Sorry, the comment form is closed at this time.